Průvodce webovými stránkami Česky  English  Deutsch  Patrola Šlapeto na facebook facebook
Hlavní stránka · Aktuálně · Koncerty · Pro pořadatele · Foto · Video · Kniha návštěv · Napsali o nás
Stáhněte si prosím · Dostaveníčko s První republikou · Kontakt

facebook facebook

Slavnostní koncert k 125. výročí génia české písničky Karla Hašlera s názvem " Život plný písniček" v sobotu 23.10. od 20:00 na ČT1. Záznam celého koncertu odvysílá ČR1 Radiožurnál 31.10. od 20:00. Finišují práce na DVD a televizní postprodukci pořadu.
Máme to za sebou. 6.10. se nám v pražské Lucerně povedlo důstojně uctít památku génia české písničky Karla Hašlera. Všem, kteří nám v tom byli nápomocni děkujeme. Vaši PATROLÁCI. INFERNETUJTE s námi !

Život plný písniček

Slavnostní koncert k 125. výročí génia české písničky Karla Hašlera s názvem " Život plný písniček" v sobotu 23.10. od 20:00 na ČT1. Záznam celého koncertu odvysílá ČR1 Radiožurnál 31.10. od 20:00. Finišují práce na DVD a televizní postprodukci pořadu.

Lucerna 6.10.2004 a poděkování

Máme to za sebou. 6.10. se nám v pražské Lucerně povedlo důstojně uctít památku génia české písničky Karla Hašlera. Všem, kteří nám v tom byli nápomocni děkujeme. Vaši PATROLÁCI. INFERNETUJTE s námi !

Křest 2CD

Křest 2CD Karel Hašler 125 se konal těsně po půlnoci, tedy 7.10. na pražské Novoměstské radnici. Kmotry byli : již tradičně náš kamarád a farář Zbygniew Czendlik a hudební skladatel, další génius české písně a kamarád Karel Svoboda. Nežli se CD objeví na pultech uplyne ještě víc než čtrnáct dnů, přikládáme zatím alespoň sestavy obou CD, Sleveenote a pár poznámek o Karlu Hašlerovi.

Sleevenote 

Motto

 

„ Život je jako divadlo, jak herci na jevišti, po každém herci života přijde zas herec příští. A tak to, žel, i s písničkou, s tou českou písní bývá, někdo ji zná a zahodí – jiný ji zvedne a zpívá“.

         Karel Hašler

 

Hned v úvodu je třeba přiznat, že autorem základní myšlenky projektu Karel Hašler 125 – Život plný písniček je režisér Zdeněk Podskalský. Měl jsem tu neuvěřitelnou kliku, že jsem mohl být jeden z té party mlaďochů, obdarovaných výsadou, chodit za ním domů, do věže na Malostranském náměstí, půjčovat si noty písniček, posedět a často se nechat klukovsky okouzlit jeho vyprávěním o starých dobách i o natáčení filmu Ta naše písnička česká,  dovedně poskládaným ze staropražských písniček Karla Hašlera. A tak při jednom setkání vznikl nápad, že by stálo za to, sezvat jednou na jedno pódium všechny dosavadní interprety Hašlerových písniček a předat je mladé herecké a pěvecké generaci,  tak jak to Zdeněk Podskalský udělal právě ve zmíněném filmu. Od prvního nápadu k samotné realizaci uplynulo rovných jedenáct let.

Zdeněk Podskalský mne tenkrát také seznámil se svým dlouholetým kolegou a spolupracovníkem Gustou Oplustilem, neúnavným propagátorem Karla Hašlera a autorem scénáře životopisného seriálu Pražský písničkář. Měl jsem tu čest, stát se nejdřív jeho žákem  a pak i spolupracovníkem, při tvorbě zábavných televizních pořadů. Výběr Hašlerových písní a jejich vhodných interpretů pro ně,  nám  společně zabral rovné čtyři roky. Zkoušeli jsme po kouskách, některé písně zrály dva i tři roky.

Pro takhle rozsáhlou a samozřejmě časově i finančně náročnou akci bylo samozřejmě důležité získat ty správné a nadšené spolupracovníky.V našem případě, s Gustou Oplustilem, to byl producent Michal Kracík, režisér a producent Petr Soukup a Karel Hoza,  výborný aranžér a muzikantský motor mé mateřské kapely PATROLA. Zbývalo nám už jen přesvědčit Martina Kumžáka, aby nám pomohl aranžovat smyčce, Lubora Šonku z CK Vokálu, aby nám pomohl s vokály a Mirko Krebse, který měl na starosti aranžmá Big Bandu Felixe Slováčka. Pak už jen přesvědčit  všechny účinkující, aby měli chuť a nekoukali na čas, ani na peníze.

Už jenom z toho důvodu, že si to Karel Hašler zaslouží. Krom svého talentu a svých nesporných občanských, vlasteneckých i morálních kvalit, je Karel Hašler také regulérním tátou českého šoubyznysu. Je jedním ze zakladatelů Ochranného svazu autorského, byl velmi výkonný jako nakladatel, angažoval se v němém i zvukovém filmu, obchodně zastupoval výrobce gramodesek a sám prodával gramofony, v Kabaretu Lucerna si dokonce pořídil hostinskou živnost, aby měl veškeré finanční toky pod kontrolou. Karel Hašler je bohužel také jediná osobnost v českých dějinách, jíž se osobně dotkly všechny formy cenzury. Za jeho života cenzura rakousko-uherská a nacistická, která ho přivedla až do koncentračního tábora. A po  Hašlerově smrti na dlouho cenzura komunistická. Další už, doufejme, následovat nebude. My jsme Hašlerovy písničky nezahodili, my jsme je zvedli a s úctou jsme je nahráli a nazpívali, vám posluchačům přejeme s Hašlerkami minimálně tolik potěšení a radosti, jaké jsme si při přípravě a nahrávání obou CD užili i my.

 

Za celý tým

Radan Dolejš

Scénárista a producent

 

Karel Hašler - Životopisná poznámka

Možná to byl syn Lva Bucka ze Švandova divadla, možná vedoucí ochotníků z Hlubočep, kdo objevil skrytý  talent Karla Hašlera a přivedl ho na jeviště. V každém případě jeho otec, když se to dozvěděl, přerazil o něj svoji fajfku. Ale to nezdárného syna neodradilo. Už proto ne, že jeho partnerkou na scéně se stala mladičká Ivanka Justová, do níž se zamiloval. A když se rozhodla zkusit štěstí u kočovné společnosti – Hašler neváhal. Opustil rukavičkářskou dílnu, kde se vyučil a šel za hlasem svého srdce. Za Ivankou a za divadlem. Nevíme co bylo silnější. Na inzerát se dostal ke kočovnému divadlu Václava Choděry, které působilo na Moravě a momentálně hrálo v Jevíčku.Nikdo v rodině tím nadšen nebyl : ani otec Antonín, ani matka Marie a ani sestra Lojzička. Na Zlíchově, kde bydleli, zavládl smutek a u otce dokonce vztek. Vyměnit perspektivní řemeslo rukavičkářské za komediantskou bídu, považovali všichni za nevděk a potupu. Jenže Hašler se měl čile k světu i bez Ivanky a přes společnost Adolfa Dobrovolného se dostal k Lacinovi do Brna a v roce 1902 byl angažován do Zemského divadla v Lublani. Tam navázal přátelství s českým hercem Rudolfem Deylem, oba se pak vrátili do Prahy a stali se kolegy v Národním divadle. Říká se, že talent je cenná hřivna, ale aby jej člověk uplatnil, k tomu musí mít taky kus štěstí. A toho měl Karel Hašler vrchovatě. Do Národního se dostal náhodou. V holičské oficíně se dozvěděl, že pan Jaroslav Kvapil chystá premiéru Jiráskovy hry „ Jan Žižka „ a shání mladé herce na episodní role. Hašler se ihned přihlásil do konkurzu - a uspěl.Zdá se to neskutečné, ale Hašler už v Národním zůstal. Stal se úspěšným členem činohry a vydržel tam až do roku 1916. Tam zřejmě jeho pověstné štěstí mělo dovolenou, protože za jedno zmeškané představení dostal od šéfa Kvapila výpověď.

Karel Hašler byl ale talent mnohostranný. Už pár let před výpovědí zjistil, že má hlavu plnou melodií. Aby je dostal na notový papír, naučil se na kytaru a „brnkat“ na klavír. Melodie si sám otextoval a pak je s velkým úspěchem zpíval v různých šantánech a při bohémských flámech. Zalíbilo se mu to a chtěl se stát lidovým písničkářem. A tím se nakonec taky stal.

V roce 1910 se pan Václav Havel chystal otevřít v Lucerně kabaret a hledal vhodného umělce pro tento žánr. Tím objevem se stal Karel Hašler – a paradoxní je, že na doporučení uměleckého šéfa činohry ND Jaroslava Kvapila, který ho později nekompromisně z Národního vykázal. Jenže v roce 1916 už byl Hašler v Praze známý nejen jako herec Národního, ale také jako skvělý kabaretiér a písničkář. A když se k němu přední scéna otočila zády, všechnu energii věnoval kariéře v oblasti „ lehké můzy „. A dařilo se mu to nevídaným způsobem. Vedle Lucerny přibylo též Rokoko – a Hašler se stal uměleckým šéfem a veleúspěšným skladatelem „staropražských písní „ a také aktuálních kupletů, které mu vydával nakladatel Urbánek. Všichni byli nadšeni, až na jednu osobu – a to osobu nejbližší – manželku Zdenu. Vystudovaná klavírní virtuoska, sestra Rudolfa Frimla, kterou si vzal Hašler v roce 1908 za manželku, nesnášela jeho „ pokleslé odrhovačky“, jak jeho tvorbu nazývala. Těžce nesla, že odešel z Národního a nechtěl se tam vrátit, když mu to později bylo nabídnuto a to kupodivu samotným Jaroslavem Kvapilem. A nejvíc ji trápilo, že musela zůstat u dvou dětí – Karla a Zdeňka – a posléze zcela rezignovat na kariéru klavírní virtuosky. proto bylo jejich manželství v trvalém nesouladu a ve věčných rozepřích. Ani jedna strana nechtěla ustoupit, změnit svůj postoj a tak žili v dlouhodobé manželské krizi. Hašler byl pracovitý a houževnatý člověk, který šel za svými cíly nekompromisně. Co si umínil, to vykonal. Naučil se i na klavír, dohnal potřebné vzdělání a stal se v oblasti zábavy uznávaným Mistrem. Nic nedělal polovičatě.

                Hašler byl taky příkladným vlastencem, nepřítelem monarchie a nade vše miloval Prahu. Dokázal to desítkami písní, ve kterých o Praze zpíval. V těch dalších zase útočil proti útlaku a válce. Hašler rostl s dobou, s novými ideály a rytmy. Stal se režisérem, překladatelem, scénáristou i nakladatelem, byl hercem i zpěvákem – ale především textařem a hudebním skladatelem. Když byl po válce kabaret vytlačen průbojnější a efektní revuí – Karel Hašler uváděl v Karlínském Varieté jednu premiéru za druhou. Každá přinesla sérii nových písní, které si zpívala celá Praha a hráli je všichni flašinetáři. Popularita Hašlera stále stoupala. – A byl tu film. Napřed němý a vzápětí i zvukový. Pro Hašlera další, nové možnosti. V roce 1932 podle vlastního námětu vytvořil hlavní roli ve filmu „ Písničkář „ – a tady poprvé zazněla jeho slavná skladba „ Ta naše písnička česká „. Byla to reakce na zvolna narůstající fašismus v sousedním státě. To už byl Hašler znám po celé vlasti. Napsal mnoho scénářů, vytvořil mnoho rolí a vybíral témata, která povzbuzovala národ, když se nad Evropou začaly stahovat černé mraky války. I jeho písňová tvorba získala na závažnosti a když došlo k okupaci, pořádal Hašler s manažerem Spurným představení po českém venkově. Ze všech se postupně stávaly protestní manifestace. Hašler svými parodiemi útočil na Gestapo, na Protektorát, na válku a publikum společně zpívalo s Hašlerem vlastenecké písně. A na závěr programu vždy zazněla jako hymna „ Ta naše písnička česká „.

Bylo jen otázkou, kdy Němcům dojde trpělivost a proti písničkáři zasáhnou. První krok proti němu byl jen varováním. Když Hašler pokračoval, došlo ke skutečnému zatčení Gestapem. Z Pečkárny se dostal do Drážďan a odtud v říjnu 1941 putoval do koncentračního tábora v Mauthausenu. A tam už ho jeho „ životní štěstí „ opustilo nadobro. Skončil jako tisíce českých vlastenců, co obětovali život za vlast, za svobodu – a Karel Hašler taky za českou písničku.

Byl umučen 22.prosince 1941.

 

Karel Hašler – Minibiografie v datech :

1879 – 31.října se narodil Karel Hašler rodičům Antonínu Hašlerovi ( sklář ve smíchovské Inwaldce ) a Marii Hašlerové ( sklářská dělnice )

1897 – Hašler je vyučen rukavičkářem u Antonína K.Steinhilbera, pracuje jako tovaryš, začíná hrát divadlo ve smíchovském ochotnickém spolku Radobýl

1902 – Po dvou měsících vojenské služby nastupuje Hašler své první angažmá u „kamenného“ divadla v Brně ( div. ředitel Fr. Lacina )

1903 – Hašler získává angažmá jako statista Národního divadla v Praze. Poprvé se setkává s Rudolfem Frimlem a osudově se zamiluje do jeho sestry Zdeny.

1908 – Jako řádný smluvní člen Národního divadla dostává Hašler prodlouženou smlouvu na dalších šest let, lepší se rapidně jeho finanční situace a 21. března se konečně žení s Frimlovou sestrou Zdenou

1910 – Nakladatel Mojmír Urbánek vydává první svazek Hašlerových staropražských písniček

1915 – Po namáhavém pohostinském zájezdu v Josefově a v Brně zaspí Hašler odpolední představení v Národním divadle a dostává výpověď

1916 – Hašler začíná s impresáriem Spurným jezdit po českých a moravských městech se svými písničkami

1920 – Hašler se stává na tři roky šéfem Lucerny

1924 – působení v karlínském varieté, finanční těžkosti zachraňuje spolupráce s impresáriem Spurným a časté zájezdy, Hašlerovo manželství se pozvolna

hroutí

1932 – Hašler dosahuje životního úspěchu filmem Písničkář, k němuž napsal nejen scénář a hudbu s nezapomenutelnou „Českou písničkou“, ale vytvořil i titulní roli

1938 – Hašler píše hudbu pro operetu Járy Kohouta „Dcera druhé roty“, po Mnichovu píše povzbudivé články do deníku Venkov, čímž vzbudí pozornost Němců

1940 – Hašler píše scénář pro natáčený film „Babička“, podniká zájezdy po českém a moravském venkově. Z jeho koncertů se stávají protinacistické demonstrace a upoutají pozornost gestapa. Hašler koncertování zanechá

1941 – Hašler působí jako odborný poradce při natáčení filmu „Městečko na dlani“ podle románu Jana Drdy. Na jaře je zatčen gestapem, ale po třítýdenním pobytu v Pečkárně je propuštěn s důrazným varováním. Přesto Hašler neustává s vyprávěním protinacistických anekdot a zpěvem různých parodií na vlastní písničky. Učiní tak i při natáčení exteriérů koncem srpna v Třemošnici v restauraci v kruhu filmařů i návštěvníků restaurace. Několik dnů poté je 2. září přímo při natáčení zatčen gestapem a odvezen do Prahy. Po výsleších je převezen do Drážďan a odtud do koncentračního tábora v Mauthausenu, kde 22. prosince 1941 podléhá nelidskému zacházení a mučení.

 

KAREL HAŠLER 125  - CD1

 PATROLA a hosté

 

1. Po starých zámeckých schodech

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Bohuš Matuš

Stopáž :  3´15´´

2.Princezna v hermelínu

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Karel Gott

Stopáž : 3´52´´

3. Můj kamarád

PATROLA a Richard Tesařík

Stopáž : 2´39´´

4. Malostranské střechy

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Jiřina Jirásková

Stopáž : 2´07´´

5. Já mám holku od Odkolků

PATROLA, dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka a Robert Papoušek

Stopáž  : 3´03´´

6. Když nad Prahou se večer uklání ( verze 2004 )

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Petr Muk

Stopáž :  3´06´´

7. Tulák

PATROLA a Jitka Molavcová

Stopáž : 2´45´´

8. Když mne má panenka nechce ráda mít

PATROLA a Bohouš Josef

Stopáž : 3´24´´

9. Vendelínek

PATROLA a Tomáš Jelínek ( pouze na tomto CD )

Stopáž : 2´56´´

10. Starý dům

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Leona Machálková

Stopáž : 3´18´´

11. Na světě máme jedinou

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a František Segrado

Stopáž : 3´31´´

12. Kampak na nás, bolševíci ?!

PATROLA, Aleš Brichta, Petr Pečený, Lou Fanánek Hagen a Radan Dolejš

Stopáž : 2´53´´

13. Vltavo, Vltavo

PATROLA a Karel Zich ( pouze na tomto CD )

Stopáž : 3´15´´

14. Jurův synek

PATROLA a Petr Kolář

Stopáž :2´28´´

15.Na té Malé Straně

PATROLA a Jiřina Jirásková ( pouze na tomto CD )

Stopáž : 1´58´´

16. Písnička o starém kocourovi

PATROLA a Jiří Lábus ( pouze na tomto CD )

Stopáž : 1´37´´

17. Ty petřínské stráně

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Josef Zíma

Stopáž : 1´33´´

18.Já neumím shimmy

PATROLA, dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka a Vendula Příhodová

Stopáž : 2´21´´

19.Staré topoly

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Václav Postránecký

Stopáž : 2´15´´

20.Praha =srdce Evropy 

PATROLA, Big Band Felixe Slováčka, Jiří Suchý a Jitka Molavcová

Stopáž : 3´03´´

21. Líbej mne dál

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr, Lumír Olšovský a Tereza Duchková

Stopáž : 2´51´´

22. Hezká vzpomínka

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Petr Muk

Stopáž : 3´02´´

23. Čí je Praha ? Naše !!

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr, dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka, Dětský soubor Vltavín, Vendula Příhodová a Robert Papoušek

Stopáž : 3´11´´

24. Plují mraky do daleka

PATROLA a Richard Tesařík

Stopáž : 3´05´´

25. Nad Prahou tančily hvězdičky

PATROLA, dechová sekce Big Band Felixe Slováčka a Yvetta Blanarovičová

Stopáž : 3´36´´

26. Česká písnička

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr, dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka , Dětský soubor Vltavín, Vendula Příhodová a Robert Papoušek

Stopáž : 2´32´´

 

KAREL HAŠLER 125  - CD2

 Různí interpreti

 

1. Špiritus, špiritus

Olympic

Stopáž :  3´02´´

2.Svatý Václav žádá pražský magistrát

Wabi Daněk a Miloš Dvořáček

Stopáž : 2´19´´

3. Svoboda je svoboda

Miroslav Paleček  a Michael Janík

Stopáž : 1´37´´

4. Píseň o ztraceném věnečku

PATROLA, Aleš Háma a Sabina Laurinová

Stopáž : 2´06´´

5. Chic Parisienne

PATROLA a Karel Štědrý

Stopáž  : 2´37´´

6. V tom Šáreckém údolí

PATROLA, Vendula Příhodová a Pavel Zedníček

Stopáž : 1´51´´

7. Studentská světnička

PATROLA a Michaela Dolinová

Stopáž : 2´16´´

8. Když jsem se „rozšoup“…

PATROLA a Tomáš Jelínek

Stopáž :1´48´´

9. U svatého Matěje

PATROLA, Karel Štědrý a Věra Nerušilová

Stopáž : 2´47´´

10. Naše zem´ je jako zahrádka

PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Monika Absolonová

Stopáž : 3´34´´

11. Večer za Strahovskou branou

PATROLA, Pavel Trávníček a Pavlína Filipovská

Stopáž : 2´38´´

12. Kostelíček

Šlapeto  : Radan Dolejš, Jiří Síba Hötzel, Petr Kůs a Michal Žára

Stopáž : 3´34´´

13. Aha ! To je ta Praha !

Šlapeto -  Jiří Síba Hötzel, Petr Kůs, Ota Litomiský, Ivo Zelenka  a

Michal Žára

Stopáž : 2´07´´

14. Když padá v Praze první sníh  

Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna a

Sestry Havelkovy

Stopáž :1´52´´

15.Já mám doma gramofon

 Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna,

Josef Mladý a Josef Alois Náhlovský

Stopáž : 2´11´´

16. Modré z nebe

Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna,

Lumír Olšovský a Tereza Duchková

Stopáž : 2´25´´

17. My jsme ti chlapci plešatí

Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna,

Dalibor Gondík a Otakar Brousek ml.

Stopáž : 2´00´´

18.Potkalo mne štěstí

Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna a Swing´s

Stopáž : 2´04´´

19. Praho jak mám tě rád !

Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna,

Karel Štědrý a Pavlína Filipovská

Stopáž : 1´38´´

20.Strahováček

Big Band Felixe Slováčka a Václav Neckář

Stopáž : 1´59´´

21. Andulička

Big Band Felixe Slováčka a Luděk Sobota

Stopáž : 1´21´´

22. Panenka pro štěstí

Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna a

Sestry Havelkovy

Stopáž : 1´27´´

23. Před vejtoňskou hospodou

Big Band Felixe Slováčka, Naďa Urbánková a Eva Pilarová

Stopáž : 2´04´´

24. Když muzika začne hrát…

Big Band Felixe Slováčka, Dodo Slávik a Pavlína Filipovská

Stopáž : 1´24´´

25. Páni muzikanti

Big Band Felixe Slováčka, Pavel Zedníček a sbor dobrovolných umělců

( Dodo Slávik, Pavlína Filipovská, Naďa Urbánková, Eva Pilarová, Věra Nerušilová, Karel Štědrý, Václav Neckář )

Stopáž : 1´49´´

26. Směs vojenských písní Karla Hašlera

Big Band Felixe Slováčka a různí interpreti

Stopáž : 9´52´´

Copak je to za vojáka ?

Big Band Felixe Slováčka, Daniela Šinkorová, Dáda Patrasová a Gábina Goldová

Bílý kvíteček

Big Band Felixe Slováčka a Karel Hála

Leť, koníčku leť !

Big Band Felixe Slováčka, Josef Mladý a Josef Alois Náhlovský

My jsme hoši od pěchoty

Big Band Felixe Slováčka a Maxim Turbulenc

In Italien

Big Band Felixe Slováčka, Daniela Šinkorová, Dáda Patrasová a Gábina Goldová

Až já půjdu do nebe

Big Band Felixe Slováčka a Bohouš Josef

Muzika hrála

Big Band Felixe Slováčka a Karel Černoch

Pětatřicátníci

Big Band Felixe Slováčka, Karel Černoch, Karel Hála a Bohouš Josef

Copak je to za vojáka ?

Big Band Felixe Slováčka, Daniela Šinkorová, Dáda Patrasová a Gábina Goldová

 

 

Hudba a texty : Karel Hašler ( CD1-5 spoluautor textu R.Jurist )

Hrají a zpívají :

 

PATROLA

 Radan Dolejš – kytary Seagull, Takamine, Fender Stratocaster, zpěv (12), sbory,

Karel Hoza – akordeon, hamondy, sbory

Pavel Fišar – bicí nástroje, sbory, píšťalky

Tomáš Jelínek – mandolína, zpěv (9), sbory

Milan Černý  – kontrabas, baskytara

Josef Fiala  housle, viola j.h.

Robert Papoušek – zpěv, sbory, ruchy a poruchy

A naši milí hosté :

Dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka

Staropražský smyčcový orchestr pod vedením Jiřího Zajíce

Lubor Šonka, Jiří Cerha, Michal Pleskot – sbory

Jaroslav Konečný – mandolína

Václav Týfa – trubka

Zdeněk „Charlie“ Blažek – kytary, mandolína

František Raba – kontrabas a baskytara

Josef Kocůrek – flétna

Martin Kumžák – piano

Producenti projektu – Michal Kracík, Radan Dolejš, Petr Soukup

Technická a umělecká produkce CD – Radan Dolejš

námět, scénář, výběr písní a interpretů - Gustav Oplustil a Radan Dolejš

Aranžmá :

Patrola a sbory – Karel Hoza

sbory – Lubor Šonka

smyčce – Martin Kumžák

Dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka – Mirko Krebs

zvuková aranž – Petr Mayer

hudební režie – Karel Hoza

zvuk + zvuková režie – Petr Mayer

dirigování orchestru – Felix Slováček

dirigování smyčců – Martin Kumžák

dirigování sborů – Lubor Šonka

Mix – Petr Mayer, Karel Hoza, Radan Dolejš

Mastering - Petr Mayer a Miloš Zajdl

ve studiu AVF s.r.o.

Nahráno červenec – září ve studiích :

Triton ( Patrola a hosté )

Studio A České televize ( smyčce )

Studio A ČR ( dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka )

Všichni interpreti vystupují s laskavým svolením společností EMI, Warner Music, Sony Music, Universal Music, Popron Music Best. I.A. a Karel Gott se svolením toho nejvyššího.