Máme to za sebou. 6.10. se nám v pražské Lucerně povedlo důstojně uctít památku génia české písničky Karla Hašlera. Všem, kteří nám v tom byli nápomocni děkujeme. Vaši PATROLÁCI. INFERNETUJTE s námi !
Život plný písniček
Slavnostní koncert k 125. výročí génia české písničky Karla Hašlera s názvem " Život plný písniček" v sobotu 23.10. od 20:00 na ČT1. Záznam celého koncertu odvysílá ČR1 Radiožurnál 31.10. od 20:00. Finišují práce na DVD a televizní postprodukci pořadu.
Lucerna 6.10.2004 a poděkování
Máme to za sebou. 6.10. se nám v pražské Lucerně povedlo důstojně uctít památku génia české písničky Karla Hašlera. Všem, kteří nám v tom byli nápomocni děkujeme. Vaši PATROLÁCI. INFERNETUJTE s námi !
Křest 2CD
Křest 2CD Karel Hašler 125 se konal těsně po půlnoci, tedy 7.10. na pražské Novoměstské radnici. Kmotry byli : již tradičně náš kamarád a farář Zbygniew Czendlik a hudební skladatel, další génius české písně a kamarád Karel Svoboda. Nežli se CD objeví na pultech uplyne ještě víc než čtrnáct dnů, přikládáme zatím alespoň sestavy obou CD, Sleveenote a pár poznámek o Karlu Hašlerovi.
Sleevenote
Motto
„ Život je jako divadlo, jak herci na jevišti, po každém herci života přijde zas herec příští. A tak to, žel, i s písničkou, s tou českou písní bývá, někdo ji zná a zahodí – jiný ji zvedne a zpívá“.
Karel Hašler
Hned v úvodu je třeba přiznat, že autorem základní myšlenky projektu Karel Hašler 125 – Život plný písniček je režisér Zdeněk Podskalský. Měl jsem tu neuvěřitelnou kliku, že jsem mohl být jeden z té party mlaďochů, obdarovaných výsadou, chodit za ním domů, do věže na Malostranském náměstí, půjčovat si noty písniček, posedět a často se nechat klukovsky okouzlit jeho vyprávěním o starých dobách i o natáčení filmu Ta naše písnička česká, dovedně poskládaným ze staropražských písniček Karla Hašlera. A tak při jednom setkání vznikl nápad, že by stálo za to, sezvat jednou na jedno pódium všechny dosavadní interprety Hašlerových písniček a předat je mladé herecké a pěvecké generaci, tak jak to Zdeněk Podskalský udělal právě ve zmíněném filmu. Od prvního nápadu k samotné realizaci uplynulo rovných jedenáct let.
Zdeněk Podskalský mne tenkrát také seznámil se svým dlouholetým kolegou a spolupracovníkem Gustou Oplustilem, neúnavným propagátorem Karla Hašlera a autorem scénáře životopisného seriálu Pražský písničkář. Měl jsem tu čest, stát se nejdřív jeho žákem a pak i spolupracovníkem, při tvorbě zábavných televizních pořadů. Výběr Hašlerových písní a jejich vhodných interpretů pro ně, nám společně zabral rovné čtyři roky. Zkoušeli jsme po kouskách, některé písně zrály dva i tři roky.
Pro takhle rozsáhlou a samozřejmě časově i finančně náročnou akci bylo samozřejmě důležité získat ty správné a nadšené spolupracovníky.V našem případě, s Gustou Oplustilem, to byl producent Michal Kracík, režisér a producent Petr Soukup a Karel Hoza, výborný aranžér a muzikantský motor mé mateřské kapely PATROLA. Zbývalo nám už jen přesvědčit Martina Kumžáka, aby nám pomohl aranžovat smyčce, Lubora Šonku z CK Vokálu, aby nám pomohl s vokály a Mirko Krebse, který měl na starosti aranžmá Big Bandu Felixe Slováčka. Pak už jen přesvědčit všechny účinkující, aby měli chuť a nekoukali na čas, ani na peníze.
Už jenom z toho důvodu, že si to Karel Hašler zaslouží. Krom svého talentu a svých nesporných občanských, vlasteneckých i morálních kvalit, je Karel Hašler také regulérním tátou českého šoubyznysu. Je jedním ze zakladatelů Ochranného svazu autorského, byl velmi výkonný jako nakladatel, angažoval se v němém i zvukovém filmu, obchodně zastupoval výrobce gramodesek a sám prodával gramofony, v Kabaretu Lucerna si dokonce pořídil hostinskou živnost, aby měl veškeré finanční toky pod kontrolou. Karel Hašler je bohužel také jediná osobnost v českých dějinách, jíž se osobně dotkly všechny formy cenzury. Za jeho života cenzura rakousko-uherská a nacistická, která ho přivedla až do koncentračního tábora. A po Hašlerově smrti na dlouho cenzura komunistická. Další už, doufejme, následovat nebude. My jsme Hašlerovy písničky nezahodili, my jsme je zvedli a s úctou jsme je nahráli a nazpívali, vám posluchačům přejeme s Hašlerkami minimálně tolik potěšení a radosti, jaké jsme si při přípravě a nahrávání obou CD užili i my.
Za celý tým
Radan Dolejš
Scénárista a producent
Karel Hašler - Životopisná poznámka
Možná to byl syn Lva Bucka ze Švandova divadla, možná vedoucí ochotníků z Hlubočep, kdo objevil skrytý talent Karla Hašlera a přivedl ho na jeviště. V každém případě jeho otec, když se to dozvěděl, přerazil o něj svoji fajfku. Ale to nezdárného syna neodradilo. Už proto ne, že jeho partnerkou na scéně se stala mladičká Ivanka Justová, do níž se zamiloval. A když se rozhodla zkusit štěstí u kočovné společnosti – Hašler neváhal. Opustil rukavičkářskou dílnu, kde se vyučil a šel za hlasem svého srdce. Za Ivankou a za divadlem. Nevíme co bylo silnější. Na inzerát se dostal ke kočovnému divadlu Václava Choděry, které působilo na Moravě a momentálně hrálo v Jevíčku.Nikdo v rodině tím nadšen nebyl : ani otec Antonín, ani matka Marie a ani sestra Lojzička. Na Zlíchově, kde bydleli, zavládl smutek a u otce dokonce vztek. Vyměnit perspektivní řemeslo rukavičkářské za komediantskou bídu, považovali všichni za nevděk a potupu. Jenže Hašler se měl čile k světu i bez Ivanky a přes společnost Adolfa Dobrovolného se dostal k Lacinovi do Brna a v roce 1902 byl angažován do Zemského divadla v Lublani. Tam navázal přátelství s českým hercem Rudolfem Deylem, oba se pak vrátili do Prahy a stali se kolegy v Národním divadle. Říká se, že talent je cenná hřivna, ale aby jej člověk uplatnil, k tomu musí mít taky kus štěstí. A toho měl Karel Hašler vrchovatě. Do Národního se dostal náhodou. V holičské oficíně se dozvěděl, že pan Jaroslav Kvapil chystá premiéru Jiráskovy hry „ Jan Žižka „ a shání mladé herce na episodní role. Hašler se ihned přihlásil do konkurzu - a uspěl.Zdá se to neskutečné, ale Hašler už v Národním zůstal. Stal se úspěšným členem činohry a vydržel tam až do roku 1916. Tam zřejmě jeho pověstné štěstí mělo dovolenou, protože za jedno zmeškané představení dostal od šéfa Kvapila výpověď.
Karel Hašler byl ale talent mnohostranný. Už pár let před výpovědí zjistil, že má hlavu plnou melodií. Aby je dostal na notový papír, naučil se na kytaru a „brnkat“ na klavír. Melodie si sám otextoval a pak je s velkým úspěchem zpíval v různých šantánech a při bohémských flámech. Zalíbilo se mu to a chtěl se stát lidovým písničkářem. A tím se nakonec taky stal.
V roce 1910 se pan Václav Havel chystal otevřít v Lucerně kabaret a hledal vhodného umělce pro tento žánr. Tím objevem se stal Karel Hašler – a paradoxní je, že na doporučení uměleckého šéfa činohry ND Jaroslava Kvapila, který ho později nekompromisně z Národního vykázal. Jenže v roce 1916 už byl Hašler v Praze známý nejen jako herec Národního, ale také jako skvělý kabaretiér a písničkář. A když se k němu přední scéna otočila zády, všechnu energii věnoval kariéře v oblasti „ lehké můzy „. A dařilo se mu to nevídaným způsobem. Vedle Lucerny přibylo též Rokoko – a Hašler se stal uměleckým šéfem a veleúspěšným skladatelem „staropražských písní „ a také aktuálních kupletů, které mu vydával nakladatel Urbánek. Všichni byli nadšeni, až na jednu osobu – a to osobu nejbližší – manželku Zdenu. Vystudovaná klavírní virtuoska, sestra Rudolfa Frimla, kterou si vzal Hašler v roce 1908 za manželku, nesnášela jeho „ pokleslé odrhovačky“, jak jeho tvorbu nazývala. Těžce nesla, že odešel z Národního a nechtěl se tam vrátit, když mu to později bylo nabídnuto a to kupodivu samotným Jaroslavem Kvapilem. A nejvíc ji trápilo, že musela zůstat u dvou dětí – Karla a Zdeňka – a posléze zcela rezignovat na kariéru klavírní virtuosky. proto bylo jejich manželství v trvalém nesouladu a ve věčných rozepřích. Ani jedna strana nechtěla ustoupit, změnit svůj postoj a tak žili v dlouhodobé manželské krizi. Hašler byl pracovitý a houževnatý člověk, který šel za svými cíly nekompromisně. Co si umínil, to vykonal. Naučil se i na klavír, dohnal potřebné vzdělání a stal se v oblasti zábavy uznávaným Mistrem. Nic nedělal polovičatě.
Hašler byl taky příkladným vlastencem, nepřítelem monarchie a nade vše miloval Prahu. Dokázal to desítkami písní, ve kterých o Praze zpíval. V těch dalších zase útočil proti útlaku a válce. Hašler rostl s dobou, s novými ideály a rytmy. Stal se režisérem, překladatelem, scénáristou i nakladatelem, byl hercem i zpěvákem – ale především textařem a hudebním skladatelem. Když byl po válce kabaret vytlačen průbojnější a efektní revuí – Karel Hašler uváděl v Karlínském Varieté jednu premiéru za druhou. Každá přinesla sérii nových písní, které si zpívala celá Praha a hráli je všichni flašinetáři. Popularita Hašlera stále stoupala. – A byl tu film. Napřed němý a vzápětí i zvukový. Pro Hašlera další, nové možnosti. V roce 1932 podle vlastního námětu vytvořil hlavní roli ve filmu „ Písničkář „ – a tady poprvé zazněla jeho slavná skladba „ Ta naše písnička česká „. Byla to reakce na zvolna narůstající fašismus v sousedním státě. To už byl Hašler znám po celé vlasti. Napsal mnoho scénářů, vytvořil mnoho rolí a vybíral témata, která povzbuzovala národ, když se nad Evropou začaly stahovat černé mraky války. I jeho písňová tvorba získala na závažnosti a když došlo k okupaci, pořádal Hašler s manažerem Spurným představení po českém venkově. Ze všech se postupně stávaly protestní manifestace. Hašler svými parodiemi útočil na Gestapo, na Protektorát, na válku a publikum společně zpívalo s Hašlerem vlastenecké písně. A na závěr programu vždy zazněla jako hymna „ Ta naše písnička česká „.
Bylo jen otázkou, kdy Němcům dojde trpělivost a proti písničkáři zasáhnou. První krok proti němu byl jen varováním. Když Hašler pokračoval, došlo ke skutečnému zatčení Gestapem. Z Pečkárny se dostal do Drážďan a odtud v říjnu 1941 putoval do koncentračního tábora v Mauthausenu. A tam už ho jeho „ životní štěstí „ opustilo nadobro. Skončil jako tisíce českých vlastenců, co obětovali život za vlast, za svobodu – a Karel Hašler taky za českou písničku.
Byl umučen 22.prosince 1941.
Karel Hašler – Minibiografie v datech :
1879 – 31.října se narodil Karel Hašler rodičům Antonínu Hašlerovi ( sklář ve smíchovské Inwaldce ) a Marii Hašlerové ( sklářská dělnice )
1897 – Hašler je vyučen rukavičkářem u Antonína K.Steinhilbera, pracuje jako tovaryš, začíná hrát divadlo ve smíchovském ochotnickém spolku Radobýl
1902 – Po dvou měsících vojenské služby nastupuje Hašler své první angažmá u „kamenného“ divadla v Brně ( div. ředitel Fr. Lacina )
1903 – Hašler získává angažmá jako statista Národního divadla v Praze. Poprvé se setkává s Rudolfem Frimlem a osudově se zamiluje do jeho sestry Zdeny.
1908 – Jako řádný smluvní člen Národního divadla dostává Hašler prodlouženou smlouvu na dalších šest let, lepší se rapidně jeho finanční situace a 21. března se konečně žení s Frimlovou sestrou Zdenou
1910 – Nakladatel Mojmír Urbánek vydává první svazek Hašlerových staropražských písniček
1915 – Po namáhavém pohostinském zájezdu v Josefově a v Brně zaspí Hašler odpolední představení v Národním divadle a dostává výpověď
1916 – Hašler začíná s impresáriem Spurným jezdit po českých a moravských městech se svými písničkami
1920 – Hašler se stává na tři roky šéfem Lucerny
1924 – působení v karlínském varieté, finanční těžkosti zachraňuje spolupráce s impresáriem Spurným a časté zájezdy, Hašlerovo manželství se pozvolna
hroutí
1932 – Hašler dosahuje životního úspěchu filmem Písničkář, k němuž napsal nejen scénář a hudbu s nezapomenutelnou „Českou písničkou“, ale vytvořil i titulní roli
1938 – Hašler píše hudbu pro operetu Járy Kohouta „Dcera druhé roty“, po Mnichovu píše povzbudivé články do deníku Venkov, čímž vzbudí pozornost Němců
1940 – Hašler píše scénář pro natáčený film „Babička“, podniká zájezdy po českém a moravském venkově. Z jeho koncertů se stávají protinacistické demonstrace a upoutají pozornost gestapa. Hašler koncertování zanechá
1941 – Hašler působí jako odborný poradce při natáčení filmu „Městečko na dlani“ podle románu Jana Drdy. Na jaře je zatčen gestapem, ale po třítýdenním pobytu v Pečkárně je propuštěn s důrazným varováním. Přesto Hašler neustává s vyprávěním protinacistických anekdot a zpěvem různých parodií na vlastní písničky. Učiní tak i při natáčení exteriérů koncem srpna v Třemošnici v restauraci v kruhu filmařů i návštěvníků restaurace. Několik dnů poté je 2. září přímo při natáčení zatčen gestapem a odvezen do Prahy. Po výsleších je převezen do Drážďan a odtud do koncentračního tábora v Mauthausenu, kde 22. prosince 1941 podléhá nelidskému zacházení a mučení.
KAREL HAŠLER 125 - CD1
PATROLA a hosté
1. Po starých zámeckých schodech
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Bohuš Matuš
Stopáž : 3´15´´
2.Princezna v hermelínu
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Karel Gott
Stopáž : 3´52´´
3. Můj kamarád
PATROLA a Richard Tesařík
Stopáž : 2´39´´
4. Malostranské střechy
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Jiřina Jirásková
Stopáž : 2´07´´
5. Já mám holku od Odkolků
PATROLA, dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka a Robert Papoušek
Stopáž : 3´03´´
6. Když nad Prahou se večer uklání ( verze 2004 )
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Petr Muk
Stopáž : 3´06´´
7. Tulák
PATROLA a Jitka Molavcová
Stopáž : 2´45´´
8. Když mne má panenka nechce ráda mít
PATROLA a Bohouš Josef
Stopáž : 3´24´´
9. Vendelínek
PATROLA a Tomáš Jelínek ( pouze na tomto CD )
Stopáž : 2´56´´
10. Starý dům
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Leona Machálková
Stopáž : 3´18´´
11. Na světě máme jedinou
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a František Segrado
Stopáž : 3´31´´
12. Kampak na nás, bolševíci ?!
PATROLA, Aleš Brichta, Petr Pečený, Lou Fanánek Hagen a Radan Dolejš
Stopáž : 2´53´´
13. Vltavo, Vltavo
PATROLA a Karel Zich ( pouze na tomto CD )
Stopáž : 3´15´´
14. Jurův synek
PATROLA a Petr Kolář
Stopáž :2´28´´
15.Na té Malé Straně
PATROLA a Jiřina Jirásková ( pouze na tomto CD )
Stopáž : 1´58´´
16. Písnička o starém kocourovi
PATROLA a Jiří Lábus ( pouze na tomto CD )
Stopáž : 1´37´´
17. Ty petřínské stráně
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Josef Zíma
Stopáž : 1´33´´
18.Já neumím shimmy
PATROLA, dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka a Vendula Příhodová
Stopáž : 2´21´´
19.Staré topoly
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Václav Postránecký
Stopáž : 2´15´´
20.Praha =srdce Evropy
PATROLA, Big Band Felixe Slováčka, Jiří Suchý a Jitka Molavcová
Stopáž : 3´03´´
21. Líbej mne dál
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr, Lumír Olšovský a Tereza Duchková
Stopáž : 2´51´´
22. Hezká vzpomínka
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Petr Muk
Stopáž : 3´02´´
23. Čí je Praha ? Naše !!
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr, dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka, Dětský soubor Vltavín, Vendula Příhodová a Robert Papoušek
Stopáž : 3´11´´
24. Plují mraky do daleka
PATROLA a Richard Tesařík
Stopáž : 3´05´´
25. Nad Prahou tančily hvězdičky
PATROLA, dechová sekce Big Band Felixe Slováčka a Yvetta Blanarovičová
Stopáž : 3´36´´
26. Česká písnička
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr, dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka , Dětský soubor Vltavín, Vendula Příhodová a Robert Papoušek
Stopáž : 2´32´´
KAREL HAŠLER 125 - CD2
Různí interpreti
1. Špiritus, špiritus
Olympic
Stopáž : 3´02´´
2.Svatý Václav žádá pražský magistrát
Wabi Daněk a Miloš Dvořáček
Stopáž : 2´19´´
3. Svoboda je svoboda
Miroslav Paleček a Michael Janík
Stopáž : 1´37´´
4. Píseň o ztraceném věnečku
PATROLA, Aleš Háma a Sabina Laurinová
Stopáž : 2´06´´
5. Chic Parisienne
PATROLA a Karel Štědrý
Stopáž : 2´37´´
6. V tom Šáreckém údolí
PATROLA, Vendula Příhodová a Pavel Zedníček
Stopáž : 1´51´´
7. Studentská světnička
PATROLA a Michaela Dolinová
Stopáž : 2´16´´
8. Když jsem se „rozšoup“…
PATROLA a Tomáš Jelínek
Stopáž :1´48´´
9. U svatého Matěje
PATROLA, Karel Štědrý a Věra Nerušilová
Stopáž : 2´47´´
10. Naše zem´ je jako zahrádka
PATROLA, Staropražský smyčcový orchestr a Monika Absolonová
Stopáž : 3´34´´
11. Večer za Strahovskou branou
PATROLA, Pavel Trávníček a Pavlína Filipovská
Stopáž : 2´38´´
12. Kostelíček
Šlapeto : Radan Dolejš, Jiří Síba Hötzel, Petr Kůs a Michal Žára
Stopáž : 3´34´´
13. Aha ! To je ta Praha !
Šlapeto - Jiří Síba Hötzel, Petr Kůs, Ota Litomiský, Ivo Zelenka a
Michal Žára
Stopáž : 2´07´´
14. Když padá v Praze první sníh
Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna a
Sestry Havelkovy
Stopáž :1´52´´
15.Já mám doma gramofon
Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna,
Josef Mladý a Josef Alois Náhlovský
Stopáž : 2´11´´
16. Modré z nebe
Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna,
Lumír Olšovský a Tereza Duchková
Stopáž : 2´25´´
17. My jsme ti chlapci plešatí
Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna,
Dalibor Gondík a Otakar Brousek ml.
Stopáž : 2´00´´
18.Potkalo mne štěstí
Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna a Swing´s
Stopáž : 2´04´´
19. Praho jak mám tě rád !
Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna,
Karel Štědrý a Pavlína Filipovská
Stopáž : 1´38´´
20.Strahováček
Big Band Felixe Slováčka a Václav Neckář
Stopáž : 1´59´´
21. Andulička
Big Band Felixe Slováčka a Luděk Sobota
Stopáž : 1´21´´
22. Panenka pro štěstí
Big Band Felixe Slováčka, smyčcový orchestr Rudolfa Wiedermanna a
Sestry Havelkovy
Stopáž : 1´27´´
23. Před vejtoňskou hospodou
Big Band Felixe Slováčka, Naďa Urbánková a Eva Pilarová
Stopáž : 2´04´´
24. Když muzika začne hrát…
Big Band Felixe Slováčka, Dodo Slávik a Pavlína Filipovská
Stopáž : 1´24´´
25. Páni muzikanti
Big Band Felixe Slováčka, Pavel Zedníček a sbor dobrovolných umělců
( Dodo Slávik, Pavlína Filipovská, Naďa Urbánková, Eva Pilarová, Věra Nerušilová, Karel Štědrý, Václav Neckář )
Stopáž : 1´49´´
26. Směs vojenských písní Karla Hašlera
Big Band Felixe Slováčka a různí interpreti
Stopáž : 9´52´´
Copak je to za vojáka ?
Big Band Felixe Slováčka, Daniela Šinkorová, Dáda Patrasová a Gábina Goldová
Bílý kvíteček
Big Band Felixe Slováčka a Karel Hála
Leť, koníčku leť !
Big Band Felixe Slováčka, Josef Mladý a Josef Alois Náhlovský
My jsme hoši od pěchoty
Big Band Felixe Slováčka a Maxim Turbulenc
In Italien
Big Band Felixe Slováčka, Daniela Šinkorová, Dáda Patrasová a Gábina Goldová
Až já půjdu do nebe
Big Band Felixe Slováčka a Bohouš Josef
Muzika hrála
Big Band Felixe Slováčka a Karel Černoch
Pětatřicátníci
Big Band Felixe Slováčka, Karel Černoch, Karel Hála a Bohouš Josef
Copak je to za vojáka ?
Big Band Felixe Slováčka, Daniela Šinkorová, Dáda Patrasová a Gábina Goldová
Hudba a texty : Karel Hašler ( CD1-5 spoluautor textu R.Jurist )
Hrají a zpívají :
PATROLA
Radan Dolejš – kytary Seagull, Takamine, Fender Stratocaster, zpěv (12), sbory,
Karel Hoza – akordeon, hamondy, sbory
Pavel Fišar – bicí nástroje, sbory, píšťalky
Tomáš Jelínek – mandolína, zpěv (9), sbory
Milan Černý – kontrabas, baskytara
Josef Fiala – housle, viola j.h.
Robert Papoušek – zpěv, sbory, ruchy a poruchy
A naši milí hosté :
Dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka
Staropražský smyčcový orchestr pod vedením Jiřího Zajíce
Lubor Šonka, Jiří Cerha, Michal Pleskot – sbory
Jaroslav Konečný – mandolína
Václav Týfa – trubka
Zdeněk „Charlie“ Blažek – kytary, mandolína
František Raba – kontrabas a baskytara
Josef Kocůrek – flétna
Martin Kumžák – piano
Producenti projektu – Michal Kracík, Radan Dolejš, Petr Soukup
Technická a umělecká produkce CD – Radan Dolejš
námět, scénář, výběr písní a interpretů - Gustav Oplustil a Radan Dolejš
Aranžmá :
Patrola a sbory – Karel Hoza
sbory – Lubor Šonka
smyčce – Martin Kumžák
Dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka – Mirko Krebs
zvuková aranž – Petr Mayer
hudební režie – Karel Hoza
zvuk + zvuková režie – Petr Mayer
dirigování orchestru – Felix Slováček
dirigování smyčců – Martin Kumžák
dirigování sborů – Lubor Šonka
Mix – Petr Mayer, Karel Hoza, Radan Dolejš
Mastering - Petr Mayer a Miloš Zajdl
ve studiu AVF s.r.o.
Nahráno červenec – září ve studiích :
Triton ( Patrola a hosté )
Studio A České televize ( smyčce )
Studio A ČR ( dechová sekce Big Bandu Felixe Slováčka )
Všichni interpreti vystupují s laskavým svolením společností EMI, Warner Music, Sony Music, Universal Music, Popron Music Best. I.A. a Karel Gott se svolením toho nejvyššího.
|