Průvodce webovými stránkami Česky  English  Deutsch  Patrola Šlapeto na facebook facebook
Hlavní stránka · Aktuálně · Koncerty · Pro pořadatele · Foto · Video · Kniha návštěv · Napsali o nás
Stáhněte si prosím · Dostaveníčko s První republikou · Kontakt

Zpráva o stavu hospod
(Pražské slovo)
Pražské slovo

Aleš Brichta, Karel Gott, Lou Fanánek Hagen, Michaela Jílková, Petr Muk, Věra Nerušilová, doktor Petr Pečený, Jiří Suchý, bratři Tesařícl a Josef Vojtek z Kabátu - ti všichni se sešli na novém albu skupiny Patrola Zpráva o stavu pražských hospod 2003, aby si s chutí zazpívali nejslavnější hospodské písně minulého století. Někteří z nich se objevili i na pondělním křtu cédéčka na Novoměstské radnici, kde teklo pivo proudem.

“Hospody mají něco společného s lidmi - staré umírají a nové se rodí, přestože těm starým mnohdy nesahají po paty," tvrdí skladatel a poslední český bohém Petr Hapka, který se spolu s textařem Michalem Horáčkem ujal role kmotra. Horáček utekl hned po aktu, následován Petrem Mukem, zatímco Hapka setrval se svou mladou ženou i s malým Kašparem až do pozdních nočních hodin.

Pozdě, ale přece dorazil na radnici Karel Gott se svou přítelkyní Ivanou. Zřejmě se podvědomě obával, jestli ho tam místo křtu nečeká svatební obřad ve stylu Hogo Fogo - zvlášť, když cédéčko křtil i farář, který oddával Lucii Bílou.

Nestalo se. Místo toho tam na něj ale čekal houf fanynek, takže Mistr celý večer rozdával úsměvy a autogramy. Přestože s Patrolou nazpíval písničku Mým domovem ztichlá je putyka, hospůdek si prý moc neužije.

Do hospody údajně nechodí ani Martin Maxa. Ne že by byl tak populární jako Karel Gott, ale protože jednu restauraci vlastní. “Svého času jsem tam trávil tolik pracovních hodin, že jsem si hospodské atmosféry užil až moc. Takže v současné době, kdy už dělám něco jiného, se hospodám spíš vyhýbám," tvrdí Maxa. Společenským večírkům se ale nevyhýbá. Důkazem toho je i jeho přítomnost na křtu cédéčka, s nímž neměl tentokrát nic společného.

Několik svých oblíbených pražských hospůdek má naopak Richard Tesařík. S jejich stavem je prý spokojen. “Někde by mohl být zdvořilejší nebo příjemnější personál - a když není, tak už tam nejdu,"prohlásil jeden z bratrů Tesaříků a se svým kolegou z muzikálů Hamlet a Krysař, zpívajícím právníkem Petrem Pečeným, se asi po dvou hodinách odebral do nového Bum baru rockera Aleše Brichty na Palmovce. Ten starý v Karlíně totiž vzala voda.

Nové hospody vznikají podle Brichty jako houby po dešti. “Zaplať pámbů jsou dělané trochu stylověji, a taky se přece jenom zvedla úroveň toalet, protože podle záchodu vždycky poznáš hospodu," tvrdí rocker, který prý ke svému překvapení zjistil, že i když se muzika neprodává, lidé pořád popíjejí. “Chodit do hospody u nás patří k určité společenské kultuře," míní Aleš Brichta.

Myšlenka nahrát CD nejslavnějších hospodských písní napadla Radana Dolejše z Patroly, když se setkal právě s Brichtou při přípravě nahrávky písně Tulák pro televizní pořad Hit století. Hospoda je podle něj místem, kde se potkávají lidé, a jak říkal Jan Werich, kde se řeší zásadní věci. “A taky se tam začíná víc a víc zpívat, což je dobře. Nemusíme přece vstupovat do Evropy po čtyřech, ale s písní na rtech,"dodává Radan Dolejš.

popis k fotkám:

Kmotr Petr Hapka přišel se svou mladou ženou i nejmladším synem Kašparem.

Jakub Třasák (vlevo) předává své zkušenosti mladičkému “patrolákovi” Robertu Papouškovi.

Foto Marta Myšková
Tomáš Stanislavčík